/ by /   Uncategorized / 0 comments

Stiluri diferite de înot = grupe diferite de mușchi dezvoltate – armonie în toate

În mare sau la bazin, în piscină sau în râu, într-un lac sau în ocean, înotul este același, deși diferit. Învață diferitele stiluri de înot pentru a-ți dezvolta și tonifia diferitele categorii de mușchi și pentru a răspunde cât mai bine nevoile corpului tău de tonifiere sau relaxare.

Fiecare stil de înot dezvoltă cu predilecție anumite grupe de mușchi și presupune o anumită viteză de deplasare, solicitând corpul cu un anumit grad de efort. În funcție de distanța pe care o străbateți înot, poate fi indicat să schimbați stilul, dacă ați obosit să înotați într-un anume fel sau altp tehnică ar fi mai raidă. Înotătorii profesioniști învață toate stilurile pentru a putea concura în competiții la diferite probe. Totuși, un anumit stil sau poate două sunt preferate și sunt exersate mai des, oferind rezultate mai bune.

Stilul crowl – stilul liber

Este preferat de majoritatea înotătorilor experimentați, fiind numit și stilul liber. Oferă cea mai mare viteză de deplasare în apă. Din poziția pe burtă se ține capul scufundat, cu ochii deschiși, expirând aerul sub apă. Mișcările mâinilor sunt circulare și alternative, revenirea la poziția inițială realizându-se pe sub apă. Picioarele se sincronizează cu mișcarea mâinilor, executând mișcări alternative sus-jos, folosindu-te de articulația șoldului și a genunchiului. Corpul trebuie menținut permanent drept, orice mișcare laterală te va încetini. Respirația trebuie coordonată cu mișcările, pentru a înota cât mai corect în acest stil. Este stilul preferat îndeobște de bărbați, deoarece presupune forță în brațe și dezvoltă mușchii spatelui și ai  brațelor.

Stilul spate

Așa cum spune și denumirea, este executat stând culcat pe spate, cu corpul scufundat sub apă și cu mișcări ritmice ale brațelor. Picioarele se mențin drepte iar mișcarea lor este similară cu cea specifică stilului liber – astfel, corpul înaintează prin apă. Un dezavantaj, în special pentru începători, este că nu oferă vizibilitate în direcția de înot și că uneori, poți înghiți apă. Medicii îl recomandă adesea pacienților cu dureri de spate deoarece lucrează foarte bine mușchii dorsali și trapezul.

Stilul bras

Este unul din cele mai potrivite stiluri de înot pentru începători și în același timp, cel mai popular printre înotătorii amatori. În stilul bras, mâinile execută simultan o mișcare semicirculară sub apă, revenirea la poziția inițială realizându-se tot sub apă. Mișcarea picioarelor trebuie sincronizată cu cea a mâinilor.  Unul din avantajele stilului bras este că îți poți menține capul la suprafață, evitând problemele legate de respirație sau de orientare. Bras este un stil mai lejer de înot și mai ușor de învățat, fiiind un stil de cursă lungă. Este stilul de înot preferat de femei. Bras este eficient pentru întărirea sistemului respirator, dezvoltând plămânii, reglează corect respirația datorită mișcărilor făcute și ajută la reducerea simptomelor astmului. Prin stilul bras se tonifiază fesele și se dezvoltă frumos mușchii pieptului, elimină grăsimile nedorite de pe abdomen și atenuează durerile lombare.

Stilul fluture

Este un stil mai sofisticat și mai complicat, este o propulsare a corpului într-o mișcare asemănătoare unui delfin care iese din apă. Corpul este întins pe burtă și brațele lovesc apa. Este un stil dificil de învățat și foarte solicitant. De obicei, este preferat de înotătorii avansați, pentru spectaculozitate. În competițiile de înot, este printre stilurile favorite.

SHARE THIS