Despre Înot

Beneficiile înotului

Pentru copiii care învaţă să înoate de mici, acesta aduce multe beneficii! Printre cele mai importante se numară:

  • Înotul dezvoltă calităţile motrice ale corpului şi îmbunătăţeşte rezistenţa fizică
  • Înotul dezvoltă calităţi precum viteza , îndemânarea , rezistenţa şi forţa
  • Înotul dezvoltă rezistenţa fizică şi îmbunătăţeşte aparatul cardio-respirator. Totodată stimulează pofta de mancare a copilului şi îl ajută să aibă un somn liniştit
  • Înotul  contribuie la dezvoltarea armonioasă a corpului şi poate fi un sport practicat uşor şi de către copiii care nu au o condiţie foarte bună şi cărora, de obicei, nu prea le place mişcarea. Înotul formează şolduri înguste şi dezvoltă un spate lat

Desfășurarea cursului

Tematica se compune din:

  • Dezvoltarea tipurilor de respiraţie
  • Mişcarea şi sincronizarea braţelor şi a picioarelor
  • Perfecţionarea procedeelor craul, spate, fluture si bras
  • Dezvoltarea capacităţii de efort
  • Starturi şi sărituri
  • O şedinţă durează 50 minute

Cursuri pentru copii:

  • Grupele sunt formate din maxim 10 cursanţi + 1 sau 2 instructori (cu predarea în apă) dar şi în regim personal trainer
  • Tehnici de înot pe sub apă

Cursuri pentru adulţi:

  • Faci 3 lucruri odată: slăbeşti, te recuperezi şi înveţi să înoţi
  • Cursul în regim personal trainer cu predarea în apă
  • O şedinţă durează 50 minute

Echipamente

Spre deosebire de alte sporturi , înotul nu prezintă o investiţie financiară foarte mare. Echipamentul nu este costisitor, iar preţurile cursurilor sunt accesibile.

Copilul va avea nevoie doar de un costum de baie, cască şi ochelari pentru înot, dopuri de urechi şi, cei care îşi consolidează sau trec la sportul de performanţă, ar avea nevoie de o pereche de labe şi tub pentru corectarea mişcărilor de brate (respirarea sub apă).

Educație prin înot

Trăim în secolul vitezei, în care lucrurile nu mai evoluează în mod natural, oamenii sunt stresați, obosiți, copiii sunt mai maturi în ciuda vârstei pe care o au, cazurile de obezitate în rândul celor mici au crescut alarmant în ultimii ani, școlarii sunt afectați de greutățile mari pe care le cară în ghiozdane, deformându-le coloana, iar majoritatea dintre noi suferă de sedentarism.

Atunci când se dorește stoparea acestor cauze prin practicarea unui sport, apar și problemele de ordin financiar, echipamentele fiind foarte scumpe de cele mai multe ori.

Înotul nu este un sport costisitor.Ai nevoie doar de un echipament de bază( short / costum de baie), iar beneficiile practicării sunt multiple.Ora de sport, să fie ora de înot prin care copiii sunt educați să facă mișcare, să scape de problemele de ordin emoțional printr-o terapie prin joacă, în care se integrează în grupuri cu alți copii.

Cei care suferă de o greutate peste media lor, prin înot sportul se face mult mai ușor apa preluând o mare parte din greutatea lor.

Materiale ajutătoare

Materialele necesare pentru desfăşurarea cursului de înot:

  • colac
  • aripioare
  • baghetă
  • plută
  • cască
  • ochelari

Acestea vor fi oferite de către club!

Recuperare prin înot

Înotul este primul sport făcut de noi toți încă de când ne aflam în lichidul amniotic, prin urmare este o mișcare naturală, prin care nu numai că te relaxezi, dar te poți și recupera.

Avantajele sportului în apă sunt multiple, dintre care amintim:

  • capacitatea de ritmicizare
  • capacitatea de reacţie
  • însuşirea şi dezvoltarea unor abilităţi psiho-motrice şi aplicativ-utilitare
  • dezvoltarea echilibrului şi a supleţii articulare
  • dezvoltarea fizică corectă şi educarea ţinutei corporale
  • detaşarea psihică şi adaptarea mentală la mediu prin explorare
  • formarea unor conduite perceptiv-motrice
  • capacitate de combinare şi cuplare a mişcărilor
  • capacitate de echilibrare
  • orientarea spaţio-temporală

Sfatul doctorului

Înotul iţi oferă un excelent antrenament cardiovascular şi de asemenea iţi tonifică musculatura, te ajută să slăbeşti şi iţi fortifică plămânii. Dacă vei înţelege cu adevarat beneficiile înotului şi îl vei practica, îţi vei îmbunătăţi cu adevarat viaţa.

Înotul este o opţiune excelentă pentru a face mişcare în orice perioadă a anului, dar este o activitate mai populară mai ales pe timpul verii, nu îţi forţează articulaţiile, din contră, este considerat o activitate cu risc scăzut de injurii dacă este practicat aşa cum trebuie şi chiar ajută la vindecarea diverselor afecţiuni ale aparatului locomotor. Un studiu recent efectuat demonstrează că înotul te ajută sa trăieşti mai mult…şi mai bine.

  • Creşterea capacităţii pulmonare câştigată prin înot şi inhalarea aerului umed care înconjoară piscina pot îmbunătăţi funcţia pulmonară şi controlează episoadele de astm.
  • Indiferent de vârstă, greutate, nivel de calificare, înotul este o alegere excelentă de petrecere a timpului liber şi nu numai.
  • Pentru femeile însărcinate exerciţiile efectuate în apă tonifică musculatura folosită în timpul naşterii.
  • Pentru cei mai în vârstă, cu probleme articulare (artrită), exerciţiile efectuate în apă sunt mai sigure, satisfac dorinţa de mişcare, cresc flexibilitatea şi au impact scăzut asupra articulaţiilor.
  • Te ajută să mai dai jos din kilograme, cu condiţia să ţii şi o dietă corespunzatoare.